Ako prekonať psychickú nepohodu?

Ako prekonať psychickú nepohodu?
Zdroj: www.pexels.com

V časoch, ako sú tieto dni je nevyhnutné aby ste boli silný a psychicky odolný. Výhody, ktoré prináša duševná pohoda by ste nespočítali ani na prstoch dvoch rúk. Aj preto vám chceme priblížiť nielen StressFix ale aj spôsoby, ktoré vás naštartujú a zbavia stresu či zlej nálady.

Štyri tipy, ktoré vás zaručene naštartujú a eliminujú stres

Fascinujúce na ľudskom tele je to, že má množstvo spôsobov ako sa vyrovnať so stresom a dokáže aj svojpomocne podporiť dobrú náladu. Fyzická a psychická časť ľudského tela sú úzko previazané a tým na seba značným spôsobom vplývajú. Dobrá psychická stránka sa významným spôsobom podieľa na odolnej imunite a napríklad fyzická záťaž dokáže podporiť vyplavovanie serotonínu, ktorý je považovaný za hormón šťastia.

Je to uzavretý kruh, ktorý je vzájomne hlboko previazaný a pre zlepšenie nášho zdravia ho musíme brať ako nerozlučný celok. Pozrime sa teda spolu na možnosti, ktoré nám ľudské telo prináša.

 1. Myslíte si, že viete správne dýchať?

Predstavte si modelovú situáciu: Ste v stresujúcej práci, kde máte množstvo rušivých podnetov. Od rána najskôr začnete vykonávať svoju rutiny, na ktorú ste zvyknutý alebo dokončujete niečo z predošlého dňa. V tej chvíli prichádza kolega a potrebuje s niečím poradiť alebo pomôcť. Vy neváhate a ste mu nápomocný. Medzi tým sa chcete konečne naraňajkovať ale v tom prichádza šéf s novou požiadavkou a práca sa začína miešať. Raňajky ste samozrejme nestihli, letíte na obed ktorý do seba nahádžete a ešte sa ani poriadne nevrátite, zistíte, že prišla nečakaná kontrola... V čase zvyšujúceho sa stresu nevedomky narúšate svoj dych keď sa ním snažíte kompenzovať zvyšujúci sa stres.

Ak je to možné alebo ste už po práci nájdite si v tichosti pre seba 5 minút a vyskúšajte urobiť nasledujúce kroky.

  1. Sadnite sa a vystrite sa so zavretými očami

  2. Snažte sa vytesniť všetky rušivé myšlienky

  3. Ak sa vám to nedarí, predstavte si čierny bod a pozerajte sa naň alebo si opakujte dokola neutrálne slovo, napr tráva

  4. Z hlboka sa pomaly nadýchnite a pomaličky vydýchnite. Nádych aj výdych musí trvať minimálne 6 sekúnd. Opakujte aspoň 10x.

  5. Potom si pár sekúnd predstavujte niečo príjemné (cca 30s)

  6. Následne proces začnite opakovať ale dýchajte rýchlo a  nádych a výdych nech trvá max 3sek. (celkovo opakujte aspoň 20x)

  7. Znova oddych a na záver zopakujte úvodné dýchanie.

  8. Zníženie stresu je okamžité. Jednotlivé fázy ale môžete vykonávať aj dlhšie.


2. Podporte správne fungovanie organizmu StressFixom

StressFix vznikol za účelom podpory duševného zdravia, zníženie stresu a pomoc napríklad pri depresiách. Zloženie, ktoré obsahuje (5 bylín a 9 vitamínov) zaručuje najkomplexnejší prípravok v strednej Európe so zameraním na stres - môžete pozrieť na adrese https://stressfix.sk/. Benefity, ktoré pocítite sa dostavia už počas prvej dávky a jej udržiavaním sa vám podporí nielen dobrá nálada a odolná myseľ ale aj dobre zaspíte.

Bylinky, ktoré sa v StressFixe použili, boli detailne skúmané a dočítate sa o nich napríklad aj vo Farmakogenézii. Vedecký základ vám môže byť zárukou účinného produktu, ktorého výhody si budete dlhodobo ceniť.

Môžete sa pridať k tisícom spokojných zákazníkov, ktorý na StressFix nedajú dopustiť. Zhrňme si preto ešte raz jeho účinky:

  • Tlmenie stresu

  • Miernenie úzkosti a strachu

  • Kvalitný a dlhý spánok

  • Pomoc pri liečbe depresie

  • Vhodný aj pri psychických poruchách

Ak ste sa dočítali až sem, využite zľavový kupón ,,bezstresu,, v hodnote 10% z celej objednávky a ušetrite.

3. Hudba dokáže naštvať, ale aj upokojiť

Ľudské ucho je od prírody nastavené počuť zvuky, medzi ktorými dokáže odlíšiť nepríjemné a varovné signály od príjemných a upokojujúcich. Sluch máme vyvinutý pomerne citlivo, nakoľko nám pomáhal prežiť naprieč históriou.

Určite to poznáte  - pustíte si svoju obľúbenú hudbu a hneď vám je do spevu. Pri hudbe na ukľudnenie psychiky rozoznávame v zásade 2 typy:

  1. Vážna hudba - buď konkrétna skladba od známeho skladateľa, alebo iba jemné tóny napríklad klavíra

  2. Zvuky prírody - štebot vtákov, zvuky lesa, dažďa, či prílivu alebo odlivu

Pokiaľ teda máte možnosť pustiť si hudbu na upokojenie, môže vám to celkom spríjemniť vaše vnútro. Vyskúšajte si ju pustiť tiež pred spaním alebo po dychovom cvičení.

Dátum zverejnenia: